skolastart 17/1

saknaden är svår...
jag har just lämnat mina grabbar för att åka till skolan och saknaden är svår..
det gör ont.. jag har pratat med sambon ett par gånger och lillen var första gången glad
och andra gången ledsen.. men nu har jag fått sms att det nu är bra...



jag sitter på botniabanan.. tåget som ska ta mig till Övik, det är premiärtur för mig...
synd bara att det är såå ledsamt.... jag längtar inte ens till skolan.. det är ju ny klass,
nytt och ovant! men det kommer gå bra.. för oss alla tre!

Oskar kommer säkert att vara krånglig.. kanske ett par dagar.. då han är ovan att vara utan mamma,
vi har slarvat med att träna han, och det får vi nu se resultatet av...
natten har varit bra... vi somnade lite sent igår, men sov sen bra.. vaknade av klockan och har
ammat på morgonen. han somnade under amningen och jag klev upp.. dock skramlade jag på nerevåningen
vilket gjorde att han vaknade... men det var lite skönt, då fick vi umgås lite innan jag gick och
jag fick krama honom och säga hej då!

nu är tårarna nära.. jag ska klara detta, jag måste, men det är svårt!
han är ju så fin, rar, liten.. det som gör ondast är att han inte förstår.. varför gick mamma?
kommer hon tillbaka? lämna hon mig nu?
men jag ska inte tänka så, utan jag ska nu fokusera på att göra denna skoldag och sen hem (fort som...)
och kramas och kelas och få all närhet som jag behöver av mina killar.. jag älskar dem så!
De har det ju bra, det vet jag ju..

nog om det.. skolan.. känns omotiverat, men jag tror det går fort.. att komma in i det..
det är inte mkt kvar nu.. två små kurser, sen ett examensjobb och sist praktiken...
och en webbkurs som jag skulle gjort för lääääänge sen men sparat på.. in i det sista!



annars.. jo lillen fyllde ett i veckan som var.. och han blev uppvaktad delux...
fick paket av främmande som kom på kaffe och tårta och av morfar med posten!
det var varierade presenter och än har han inga dubbletter, annat än duplo men det verkar
man inte kunna ha för mkt av.. =) härligt.. och det är härligt att se han med andra..
hur han leker med andra barn och kramar om dem... eller när han sitter i farmors knä..

hu det är riktigt tungt... berättade just för konduktör(ska)n att det var första dagen
utan min lille kille och hon höll med mig om att jag antagligen led mest..

är lite stel i nacken.. kände jag idag.. jag har ju lillen hos mig om nätterna än och
jag tror det är det.. jag får inte nog med utrymme.. men det går bra...



ute är det full vinter.. mkt snö och kallt iallafall emellanåt, i lördags var det -28
igår -5 och idag -8.. märkligt att det kan variera så mkt... i lördags gick jag inte ut
men igår var vi på coop en sväng, det är visst vårt söndagsnöje..

trevligt att åka tåg! mkt skönare än att åka buss.. bättre komfort!
och man vet ju att det går fortare.. sen tjänar jag otroligt mkt tid på att tåget utgår från
sjukhuset som är mkt närmre mig än busstationen, och tåget går på lite bättre tider...
nu är vi halvvägs... känns mkt bra.. men jag är långt ifrån mina grabbar =(

nehe.. vila eller lite skolarbete... vila tror jag.. njuta av landskapet som jag passerar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0