ett-års-kalaset...

... ja så var det första kalaset avklarat...
Oskar fyller ett år på onsdag och polarna kom över på tårta och lite lek
det är en familj som min sambo varit vänner med i över 20 år och de har
accepterat mig med hull och hår.. deras barn är 9, 8 och 2,5..
deras minsting Maja är född 080808.. o jag höll henne när hon var en vecka



iallafall.. jag hade innan lite lätt ångest över att jag inte bakat tårta
på säkert 15 år, och nu ville jag verkligen göra Oskar en med blåbär på
men så lyckad den blev.. alla sa den var god och alla tog om... *pust*
annars var det Ica som fick baka kakor och bullar.. de ska ju ha ngt att göra de med..
man vill ju inte göra de tjejerna och killarna arbetslösa... =)

veckan har annars varit bra.. kall och mkt snö.. så vi har mest varit inne..
sambon och bebis umgås mkt mer varandra och tränar inför att de ska
va utan mamma.. huvva.... jag kommer sakna dem såååååå
förstår faktiskt inte hur det ska gå...
men jag har inget val.. jag måste gå ut skolan och jag måste göra det i år
för till hösten görs utbildningen om totalt.. så det bara att bita ihop..

två månader ska jag pendla ner till övik och inte ens alla dagar i veckan
det verkar som om jag skulle bli befriad från ett av grupparbetena och
istället få göra en hemtenta typ, vilket känns bra.. snällt av lärarna...
sen blir det två månaders praktik.. ngt jag verkligen måste ta tag i att söka!

har svängt i min dröm och plan... och ska söka en praktik som kan ge mig
erfarenheten från entreprenöskap.. det kan nog inte leda till jobb.. men...
jag har ju jobb på sjukhuset som jag måste gå tillbaka till och jag ska erkänna
-jag längtar faktiskt tillbaka.. det ska bli kul.. jag behövde en break...



jag vet inte var det kommer landa.. kanske kommer jag fortsätta med bara
vården, kanske går det att kombinera eller så kommer turismdörren öppnas
vartefter... jag vet inte och jag har lärt mig sååååå mkt under utbildningen,
lärt känna underbara människor, fått ett nytt kontaktnät....

kram på er som läser


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0