sjukt...

här har det varit sjukstuga...

förrförra lördagen fick Oskar helt plötsligt
hög feber.. han var sjuk i 1½ dygn...
som högst noterades 40,3 och då
var man inte cool, kan jag säga!

följande fredag var jag iväg till skolan 
och ringdes hem av sambon då Oskar
fick magsjuka.. han hade varit lite gnällig
ett par dagar och vi tyckte vi såg en liten, 
liten tand skymta fram i underkäken och 
trodde gnället berodde på det... 

vi åkte dit en efter en på magsjukan 
(from hell) iallafall, som tur var jag 
på bättringsväg när sambon åkte dit 
och han var helt bra de timmar jag låg
däckad.. så vi kunde avlösa varann...

vi var aktivt sjuka ngra timmar som sagt 
men det tog många dagar att återhämta sig..
jag brukar klara mig från magsjuka... 



så för mig kom det som en chock att det
var sååååååå hemskt...

imorse vaknade så sambon med nackspärr 
så detta blir tredje helgen då vi inte kan göra 
ngt kul utan bara gå runt i mysbrallsen...
suck...

annars... ja den lilla tanden tittade mkt riktigt fram
Oskar har sagt "dack dack", titta, titt ut de senaste
veckorna och han övar vidare på att släppa och 
ta ngt steg utan att hålla sig i men han har inte gått iväg..
han övar på andra färdigheter så mkt han kommer åt..



i skolan avslutades kursen vi hållt på med sen terminstart
med inlämning av arbete, redovisning och tenta.. 
nu är det 3 veckor examensarbete på egen hand,
då jag inte kommer behöva åka ner till Övik alls
(om jag inte vill träffa läraren för konsultation, vilket det känns
som om vi skulle kunna ta över mail och telefon)
sen kommer inlämning av det, redovisning och opponering

och sen är det praktik...
jag var på "intervju" på first camp - nydala camping
och ska vara där under mina tio veckors praktik 21/3- 
sen är skolan slut...



ja.. det var väl det...
vi har varit dåliga på att fota vår lille sötnos sista tiden
men jag skickade iallafall med ngt..

vi har btw haft hemskt kallt.. närmre tretti minus på nätterna
och över tjugo minus dagtid... men idag är det "bara" -12 
har 75cm snödjup sa de på tv häromdagen..


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0