utvecklingssprång.. & mors dag..

Oskar är/har varit inne i en fas där han upptäckt massa nytt..
han hittade händernas nytta, vill känna & ta på allt.. allt ska sen in i mun..
han kan bara ligga och titta på händerna och smaka på dem..
men nu har han som sagt även börja kunna hålla i saker och föra dem till munnen

han har hittat ett öra vid amning och en fot vid blöjbyte att känna på och dra i..
vi skaffade en stol till han och den sitter han gärna i och tittar när vi äter/fikar
han intresserar sig så för allt.. grannbarnen när de springer på gården och busar
oss när vi äter han följer verkligen skeden med blicken från tallriken till munnen..
han ska promt sitta i knät, utåt, och titta på allt och kan så vara nöjd länge..

men han blir ack så trött.. det gäller att jag är med och kollar läget hela tiden..
för plötsligt är han övertrött och ska inte äta eller sova.. utan bara tjorva..
han gnyr/gnäller som.. eller ynkar kanske man kan säga.. och..
ammar en stund, blir trött, vill inte sova, blir ilsken, jag ställer han i mitt knä..
han gnyr för han är trött, lägger mot axeln och han tuttar där.. och så runt runt tills
han somnar mitt i amningen..

hinnar jag amma han innan han blir övertrött så kan han ligga i vagnen och speja
och sen somna eller i soffhörnet med för den delen...

nu har det pratats om det oundvikliga i flera dagar.. överallt..
på tvreklamen, på radion, på Icas extraprislappar, tidningarna..
jag kommer inte komma undan att det är mors dag på söndag..
tårarna bränner bara jag tänker på det.. på hur kort tid vi fick
tillsammans i Umeå.. OM jag vetat att hon skulle gå bort så snart...
då skulle jag tagit vara på tiden vi hade tillsammans på ett annat sätt

men jag vet att jag pusslade så mkt jag kunde.. jag gjorde vad jag kunde
ändå önskar jag att vi fått mer tid... vi fick en sommar -08 .. som hon mådde bra
och då jobbade jag, pusslade.. hann med henne, livet med sambon o semester
men jag trodde verkligen vi skulle få fler somrar.. bra stunder tillsammans...

hoppas hon ser ner på oss från sin himmel...





Kommentarer
Postat av: Anna

En bamsekram till dig gumman... <3

2010-05-25 @ 17:22:39
Postat av: Erica

Vännen... Jag är säker på att Inger tittar ned och följer er och Oskars framsteg. Hon är jättestolt över dig (över vilken bra mamma du är) och dottersonen sin.

Du e värd ett dussin röda rosor på mors dag!

Kraaaaaaaaaaaam

2010-05-25 @ 18:41:03
Postat av: Linda

Jag vet inte vad jag ska skriva. Jag blir så ledsen för din skull=(

Men jag tror nog att lilla mamsen har det bra nu. Å självklart vakar hon över dig å din familj!



Pussar i massor!!!

Å ett grattis på morsdag till dig=)

2010-05-26 @ 12:55:00
URL: http://sambomedkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0