efter resan

ja.. då har man rest med en bebis..
det var ett äventyr från början till slut..

Oskar sov sött i vagnen men vaknade just som det var
dags att kliva på natttåget på fredagskvällen.. vi kom på..
vagnen fälldes ihopa och fick plats..
sängarna visade sig vara bredare än vad vi mindes..

lillen var nyfiken och nöjd.. tittade spänt ut genom fönstret
men så kom lipen och han blev ledsen (säkert av att han var trött)
just som jag/vi tröstat han tutade tåget och tårarna kom tillbaka...
så höll vi på ngn timme innan jag fick honom att amma och han somnade
mätt i magen i min famn... vi sov bra under natten o ammade som brukligt en gång
klockan ringde i ottan och vi ammade och gjorde oss klara innan vi kom fram
vi kom av tåget bra i sthlm och fick med oss väskor, vagn och bebis =)

sthlm var ett kallt, blåsigt äventyr och på em började regna
men vi vandrade runt på de ställen vi tänkt och försökte hålla humöret uppe
ammade på ett fik på förmiddagen och eftermiddag och sen på tåget..
känns bra att amningen funkade offentligt..
dock ville inte Oskar sova sin eftrermiddagslur utan grät sista timmen
trots att vi vandrade.. han ville bara upp men kunde inte koppla av i famnen

sista halvtimmen på tåget till norrköping var han less..
på stationen i Norrköping mötte E upp, helt oplanerat.. och Oskar gav henne
ett leende så hon smälte, hennes lille kille sov i bilen men jag fick se han irl!

på lördagskvällen blev sen Oskar övertrött och gnällig i hyrlägenheten..
och jag fick dåligt samvete, var trött less och besviken på sthlm.. men
efter en promenad i vagnen gick det bra och han kunde sova bra...

söndagen startade tidigt med besök hos släkt från mammas sida..
vi pratade inte om alla sorger (så mkt) utan skrattade, kramades och fikade
hur härligt som helst.. men underbart är kort och vi skildes åt igen...

vi hade lite bråttom hem för underbara A och N var på väg..
de hade kinamat med sig och vi åt, kramades och de gosade på med Oskar
kändes som vi satt på fiket bara ngra dagar innan och snackades.. men det
var visst nästan ett år sen.. härligt med såna vänner..

efter en intensiv helg var vi knäckt på måndag morgon..
tur dejten med nästa väninna var lagd till eftermiddagen så vi hann återhämta oss
nu var det barnvagnsshopping på schemat med underbara E och hennes lille son T(6mån)
även här var det som vi sågs igår och vi snackade, ammade, lagade mat tillsammans
som vi inte gjort annat.. Oskar var inte jätteintresserad av hennes lille kille, men han
var begajstrad (stava?)

tisdag förmiddag var vi åter knäckta och packade, städade, lämnade igen nyckeln 
innan det var dags för det svåraste på länge.. mammas grav... men det gick bra!
det hade varit ett orosmoment hela helgen men jag såg den på håll och ett lugn inföll sig
jag satte mig ner och kände en närvaro.. kände frid i att vara där (r.i.p älskade mamma)

på väg till tåget passerade vi city (hann med att amma på ett fik)
och just som vi kom till stationen somnade Oskar o sov hela vägen till västerås
där vi skulle gått av, men hann inte.. det var en "hiss" i vagnen ner för trappor
innan man kunde gå av och innan vi var nere for tåget igen.. 
tågvärden fick lite styr med att lösa vårt byte, men som tur var sov Oskar snällt
trost ett extra tågbyte.. men vi fick se mer av mellanSverige..
(fick åka med till sala, byta där och åka till avesta och på natt-tåget där)

Oskar var inte helt nöjd då han vaknade upp när vi klev på natttåget
vi ammade och tröstade och hoppade i knät ammade igen men han ville inte komma till ro
slutade med att jag satt och sjöng för han halva natten o han låg i min famn..
men det funkade.. jag slumrade till ett par gånger och mitt i natten sov han så pass
att jag kunde få ett par timmars sömn innan vi var hemma.....

tyvärr hann vi inte med allt vi ville..
min syster hittade inte tid/möjlighet att kika förbi...
min underbara vän L hade jag lovat en speed-dejt men jag hann inte
ens höra av mig då mobil-laddning glömdes och saker ständigt kom emellan..
sorry gumman.. jag ville verkligen och vi var ju tvungna till en fika iallafall
så jag fick amma där skulle du varit, men jag planerade det för dåligt!

pappa var inte i staden ens då de som sagt var på resa samtidigt...

så det var ändå med lite ledsenhet man åkte tillbaks norrut.. 
hade velat hinna med mer.. men så är det på varje resa och snart
ska vi ju ner igen och då jäklar ska vi väla ändå hinna med allt..
under våra fyra veckor!!!!

sen vi kom hem har det varit en underbar tid.. 
då våren passerade och sommaren slog ut i blom!
sista dagarna här har vi haft högsommarvärme med 25grader plus
och vi har varvat ner och njutit av lata dagar i solen..

bilder från resan kommer sedan...
NU står det sova på agendan.. för solen/värmen är tröttande

oskar kinkade en del under resan men hade fina stunder med som sagt
hade lite kladd i ögonen och var snuvig ngn dag sen vi kom hem...
men mår bra och har växt en sväng.. NU 4mån 7200gr och 66 cm lång

att leva med han är fantastiskt.. att få se hans minspel, se hans person
utvecklas för var dag och följa hans utveckling.. (älskar mammas lille kille)  


Kommentarer
Postat av: Linda

Gumman!

Det är lugnt att vi inte hann ses något denna gången. Jag förstår att ni hade fullt upp å jag var själv helt död efter en monsterhelg på jobbet.

Jag ser fram emot sommaren. För då SKA vi ses=)



Puss&Kram

2010-05-19 @ 09:39:02
URL: http://sambomedkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0