nattliga funderingar... o Oskar frisk...

7/6 ja vad ska jag säga.. det har gått en vecka..
vi sov länge idag så jag nattsuddar.. kanske mest för att få egen tid..
pojkarna var vakna lite längre än de brukar båda två men sover nu gott..

jag såg ett program sent ikväll, en repris, om och med författare
och drömmen pirrade lite inuti, ja det kan jag använda min tid till
nu när jag går hemma och sköter barn och hem..
har kollat lite på vad det finns för distanskurser i att skriva
på landets folkhögskolor men vet inte OM jag vågar ens.. vill inte bli läst
eller jo jag vill att folk ska läsa och bedöma (eller iallafall berömma)
men jag vet inte om jag vågar kasta mig ut.. riktigt..

en stor inspirationskälla för mitt skrivarintresse har en norrköpingsprofil blivit
och även för mitt läsarintresse så klart.. norrköpings orddrillare..
marcus birro... som skriver och berättar direkt från hjärtat..
det som gör han så speciell, är att han inteförfinar saker.. utan delar!
han säger det som så många människor känner, rent och rakt och ärligt..
han berättar vad han känner, hur han tänker, vad han tycker..

läser just nu hans diktsamling "svarta vykort" om hans känslor vid
två sena missfall.. och ja.. jag känner verkligen hans smärta i orden..

Nog om det..
8/6

Oskar vart snabbt bra efter kräksjukan..
och har varit sig själv.. sen dess.. som en bal på slottet..
skulle man kunna säga.. lite gnölig och krånglig.. och helt... helt underbar...

han slår fortfarande om rätt snabbt från mitt i lek till övertrött..
men skriker inte och lever om.. utan gnäller mest... eller gnyr...

han tränar på sina nya kunskaper.. sitter allt bättre för var dag och
kravlar mer och mer när vi lägger han på magen.. o klämmer på fötterna
han läser sin tygbok (med munnen) och hans ljud börjar likna "ord"
uuuuummmmma och uuuuuupppppppppe hoppas vi ska bli mamma och pappa

smakade lite kokt potatis här om dagen men förstod inte...

familja


sitta fint


smaska på boken


det var det...
pappa ring gärna, jag orkar inte tjata!

kram på er som läser.. vilka ni nu är..


Kommentarer
Postat av: Erica

Jättehärliga kort vännen!

Kraaaam

2010-06-09 @ 18:56:53
Postat av: Anna

Så fina ni är!!! <3

2010-06-09 @ 20:28:19
Postat av: Anna

Pst...jag har uppdaterat min blogg...<3

2010-06-09 @ 21:42:56
Postat av: Anjeeee@soclog

Ja man skriver ju i huvudsak för sig själv, men sen är det ju roligt att det är nån som vill läsa :)

2010-06-12 @ 15:56:18
URL: http://Anjeeee.soclog.se
Postat av: Maria

Hejsan gumman!

Vilka fin abilder på er och vad stor han har blivit mosters lilla kille!! Tack för det fina inlägget på min blogg. Ni är så VÄLKOMNA ut till oss i sommar & har vi tur med vädret tar vi fram grillen!! Många kramar till er från oss

2010-06-12 @ 16:42:42
URL: http://fibrofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0