mer tankar...

ja jag har inget att berätta..

oskar växer så det knakar och
är så stor och duktig...
hela vår värld upptas av han..
han har styrt våra dagar...
och kommer så att göra!
livet med vår lille är fantastiskt

förra veckan var en depp
efter att jag varit så fokuserad inför
pappas besök gick luften ur när de for..

men det är kul att ha fint hemma..
eller de hade med sig en del grejer och
vi/jag har lyckats riva fram en del igen
men nu är det mer lättröjt...

jag fick låna en bok av en bekant
när jag just blivit gravid och det är
dagboksanteckningar av en gravid
jag sträckläste den då, underbar!
nu "hittade" jag den igen och har
tittat i genom den.. läst speciella delar
med nya ögon...

men jag vet inte om jag ska vara
besviken på att jag "missade" själva
utkrystandet i förlossningen..
kanske ska jag snällt tacka ja till
ett snitt till om/när erbjudandet bjuds

läkaren sa annars att jag ska klara
att förlösas vaginalt (om/när) nästa gång
och då räknas jag som andra gångs föderska
så ja jag vet inte...
om/när så kommer vi få gå på speciella
träffar med läkaren för att avgöra hur
vi ska göra med förlossningen...

faktum är att jag tänker på det
rätt mkt.. frågor poppar upp och
jag frågar sambon..
i regel minns han klarare..
jag frågade på bb och i mitt landsting
får man inte ut journalen tyvärr..
eller det var ngt krångel..

jag ska försöka mig på att charma
min barnmorska på vårdcentralen..
jag tror att jag skulle må bra av att
läsa den.. då jag har frågor..

hon kan ju gå igenom det med mig igen
berätta ur journalen...
och jag kan få anteckna sånt som
jag undrar/t över... ska nog ringa henne

det är inte så att jag grubblar/t mkt
men sanningen är väl den att jag har
ganska stort kontrollbehov helt enkelt

kram på er som läser..
önskar att fler av er vore här
lite närmre.. lite oftare..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0