same same... eller...?

ja nu har tiden sprungit ett varv till.. inte fullt en vecka sen..
men nära på.. och det är samma.. inte mkt som skiljt...

eller ekonomitentan som ska komma.. gäckar en del
ena dagen känns det helt oki.. "utvilad ska man vara till tentan"
nästa dag är det ångest delux då jag hittar ngt jag inte fattar...

idag klarade jag en uppgift men fattade inte hur...
så jag ringde en klasskamrat som berättade hur hon löst uppgiften
och ja jag hade kommit fram till samma svar som henne..
men jag hade helt enkelt inte fattat hur jag löste den....
*ofattbart än...* vår lärare ska förklara imorgon
kanske kan han reda ut så jag förstår att jag kan det?!

blir spännande och se hur mkt jag kan klura ut till
fredagens tenta... och spännande att se hur tentan
verkligen kommer vara upplagd...
tror att jag (& mina klasskamrater) överarbetar i vanlig ordning

bebis upptar min hjärna (ibland mer än jag skulle önska)
jag försöker att inte tjata ut er här med det.. men kanske vill ni veta
bebis var sen på att sparka eller jag kände det sent då jag har
moderkakan (i framvägg) på framsidan av magen.. asså mellan mig och bebis
men nu när veckorna gått har jag bara känt tydligare och tydligare
och känt fler och fler sparkar per dag.. så nu har kommunicerar vi!

i helgen har jag gosat med bebis hela tiden.. legat kvar i sängen och känt sparkar
och sambon har stannat och klappat magen.. men tyvärr ej fått känna sparkar än
han har inte samma tålamod som jag... så lite får han skylla sig själv

så jag kan inte klaga på helgen..
eller jo lite.. för jag drömmer hemskt mkt om mamma..
ofta ledsamma drömmar så jag är ledsen när jag vaknar..
sorgen är verkligen svår...

ska jag klaga så är det just att jag hela tiden
kastas mellan ytterligheterna stark hjärtskärande sorg (mamma)
och den totala lyckan (bebis, livet, kärleken, vännerna, klasskamraterna)

nu måste jag sova.... OM jag ska orka med ekonominklassen imorgon

kram på er som läser






Kommentarer
Postat av: Anna

kramar min lilla gumma jag tänker på dig! jag vill veta mycket om lilla bebis ;-)

2009-10-14 @ 15:51:58
Postat av: Linda

Lycka till på tentan. Tror du kommer klara den galant.

Å hälsa bebis från mig=)



Puss

2009-10-14 @ 17:38:50
URL: http://sambomedkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0