sorg

igår kväll fick vi dödsbesked från norrköping

min lilla mormor hade somnat in natten till igår
hon har varit svag och sjuk hela 09..
så igentligen var det kanske skönt för henne
hon har legat i sin säng och inte kunnat ta sig upp
kan tänka mig att hon varit rädd..

men nu är hon hos morfar i deras himmel
de har inte ont och de är lyckliga..

men jag hade inte tänkt att mitt nästa besök
i norrköping skulle vara för att gå på en begravning

och stackars mamma kan inte komma med..
hon har ju den där förbaskade cancern att besegra..

känns jobbigt..
men jag tror att det var det bästa som kunde hända
nu slipper mormor att lida och nu kan min morbror
som bott hemma få chans att leva ett värdigt liv
han kommer få all hjälp som han behöver för att klara sig


men nog är det tufft
jag har haft nog jobbigt med mamma och skolan
och har mkt i skolan att göra så det kom inte
lägligt precis.. men när hade det varit lägligt?


ska iallafall bli skönt att komma ner
och få ta hand om de mina och jag hoppas
verkligen att jag kan komma mig iväg
så inte mammas cancer sätter käpparna i hjulet


sovit enormt dåligt.. drömt massa hemskt
men är i skolan iallafall, försöker & lyckas riktigt bra att  engagera mig...
men jag är helt slut.. totalt knäckt... orkar inge mer nu

kram på er alla som läser...
och skickar en tanke till mormor som är hos morfar nu


Kommentarer
Postat av: Erica

kraaaaaaaaamar om

Du vet att jag finns här vännen

2009-01-20 @ 13:30:48
Postat av: Anna

Usch!!! min lilla gumma!! nu får det vara nog med tråkigheter! en jättekram till dig!!

2009-01-20 @ 13:48:14
Postat av: Åsa

Beklagar sorgen,snart måste det bara vända för dig.Starkt av dig att orka plugga som du gör,med så mycket annat att tänka på..Vi får hoppas på en underbar vår som du/ni kan njuta av..

Kram på dig..

2009-01-20 @ 15:35:45
Postat av: Arandur

Hoppas du får en härlig dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

Följ den gärna med bloglovin.

2009-01-20 @ 15:38:43
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: lela

Så tråkigt gumman..jag beklagar sorgen.Bamsekramar till dig..du vet var jag finns om du behöver mig

2009-01-20 @ 17:32:54
Postat av: Linda

Jag blir så ledsen för din skull. Sänder en stor KRAM till dig! Hoppas reseten av året kommer att bli bättre än början å du är verkligen jättestark som kämpar på i skolan och med mamma.



Puss!

2009-01-20 @ 17:53:46
URL: http://sambomedkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0