första veckan på 09 passerad...?


ja då var det nytt år då...
känns precis som samma..

igår skrämde mormor hemma i norrköping upp oss..
hon hade svimmat och hade ont i huvudet..
mamma var det som pratade med henne och kloka mor
sa att mormor skulle ringa sin son som bor i stan..
mamma och jag kan ju inte göra mkt på 80mils avstånd..
hur gärna vi än vill... på kvällen var hon bättre...


projektets kluriga del är nu..
ihopsättningen.. det var skönt att få fara till skolan igår och
slå våra kloka huvuden ihop för jag tycker det är svårt
och visst det funkar att lösa saker på msn tillsammans
men det är ju inte alls samma som att ses...

det var nice när vi skrev ut det första exemplaret..
för korrekturläsning... att få den 20sidiga luntan i handen

jag är verkligen ingen stjärna på word har jag märkt
under denna helgen.. men träning ger färdighet...
så kanske kommer jag att vara en stjärna på det till sist

ska börja ta tag i detta med LIA (läs praktik) med..
jag har hittat ett bussresebolag i umeå som jag
känner vore kul att vara på.. lite för att öka på mina
färdigheter inom reseplaneringen som vi håller på med
i skolan nu (i projektet) ska höra av mig till dem...


annars var mamma in igår för cellgiftsbehandling
men hon hade för lågt järn(blod)värde så hon fick två påsar blod
och fick hem och vänta en vecka till på cellgifterna...

jag vet inte.. känns trots allt fortfarande lite jobbigt
och skrämmande varje gång.. då det påminner oss om hennes
hemska elak cancer och om att våra dagar är räknade..
ngt man helst inte vill tänka på... men det måste gå
och hon måste bli kvitt sin hemska.. eller ne inte sin..
det är INTE hennes hemska.. det är DEN hemnska cancern...


jag hoppas att alla passar på att ta hand om varandra
medans de kan plötsligt kan det vara för sent och...
det är hemskt jobbigt.. när det känns för sent...

nåja..
det är inte för sent för mig och mamma iallafall...


nu ska jag återgå till mitt skolarbete....

kram på er och tack för att ni läser...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0