snart så....


sitter nu på en buss hem från skolan
åker buss hela vägen då mitt jukkasgäng
och jag ville ses och stämma av och
mitt pendlargäng ville inte vänta
då jag inte visste hur lång tid det
skulle ta alls... det gick fort


sen blev det tid för en fika
med ett par andra av mina klasskamrater
i övik i väntan på bussen..

bussarna går så knasiga tider
1 14.35
2 14.50
3 16.35

och så klart missade jag de bägge
tidigare bussarna och fick snällt vänta

men det gick ju bra.. hade ju sällskap


på torsdag bär det av mot gällivare
på min planerade resa.. vi är 50 elever
och vi ska på studiebesök på
kiruna gruva där man får åka buss
ett x antal meter ner under jorden och
se hur de har det där, ska vara ett väl
fungerande samhälle därnere

sen ska vi på ishotellet..
inte dumt alls, det heller


sen ska vi på jokkmokks marknad
nordens största vintermarknad

iskallt.. men säkert en upplevelse
bara man packat ner varma kläder
de har lovat 20 minus till helgen


det ska bli kul att komma iväg
och slutföra projektet...
som startade i början av december
ska bli skönt att vara färdig med det
och lägga det lite till handlingarna


men sen blir det förhoppningsvis
mer bussplanerande på praktiken (läs lia)


mamma har det bra..
ska till henne nu och snabbses
innan jag far iväg...

blir säkert bra och jag hoppas hon blir bra
snart.. men det är bara att inte sluta hoppas
kämpa vidare.. är det enda som gäller...

nu ska jag vila mina blå en stund

tack och kram på er som läser...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0