bra skoldag

idag har jag haft en bra dag på skolan
vi åkte ner fastän vi "bara" hade eget arbete
& en kvarts enskilt samtal med läraren för att
han skulle se att man låg i fas och att man förstått









jag låg en bra bit efter men kom i gång
och fick till en verksamhetside, affärside som var hyfsad
och  en vision.. den var roligast att skriva
vi skulle skriva den som om man var 10 år framåt i tiden

"nu sitter jag här på verandan till mitt pensionat och ser
på den nionde årsredovisningen och vi har ökat i vår
omsättning igen... vi har ständigt återkommande gäster
men får träffa nya bekantskaper dagligen....."

ett exempel på vison.. inte exakt min men den påminner

går även framåt med min novell/roman
eller vad det nu är.. och det är oerhört kul
även om jag idag var för trött för att skriva mer än
ett par avsnitt på den.... så jag sov istället på bussen

har hunnit med att samtala med mina vänner idag oxå
och jag ringde min morbror som fyllde igår och vi pratade

nu är jag trött för jag sov för få timmar i natt
och klockan är ju mkt så ja borde sova... men det är inte lätt
att gå upp och lägga sig när man vill hinna med så mkt
men nu ser jag nästan dubbelt så jag tror att det är dags...

hade velat ändra på färgen på bokstäverna men är inte
smart nog.. nehe... som vanligt då... men det fanns ingen knapp..
kanske hittar jag det en dag när jag är mindre trött...

hoppas alla har det bra..
nu är det bara dagar kvar innan vissa av oss
ses.. va mysigt det ska bli.. och skönt att komma
hem till sina egna.. på ngt sätt..
jag har behövt dem nu när det varit turbulent i mitt liv
och det är så fortfarande...

kommer mig inte för att beställa blommorna...

kram på er alla som läser
jag önskar er en godnatt och sen en bra fredag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0