bra besked...

mamma och  jag var så hos doktorn idag..
och han hade bra besked att ge...
anledningen till att hon mått så dåligt både fysiskt och psykiskt
är beroende på cellgifterna som sabbat mer än de gjort nytta
eller nytta har de gjort men till vilket pris kan man ju fråga sig

han berättade om hela förloppet och var tydlig och noga
nu ska de i allafall ge henne ngt hormonpreparat som ska
kunna dämpa tumören och det är i tablettform
sen skulle hon komma tillbaka om tre månader på kontroll
och inget axlagården det såg han inte skäl till och
mamma vill hellre vara hemma... så det får bli så..

jag frågade rent ut om mammas dödsångest och min rädsla
är obefogad och det sa han att den var, klart man blir rädd som han sa
men det finns inget som säger att hon ska dö som det är nu

de vill inte operera henne då hon är så infektionskänslig..
men det sa han inte var ngn fara... större fara att operera...

så nu gäller det bara att ställa om...
att sluta vara rädd och leva livet...
och det är inte det lättaste.. men ska gå
ge mig ngra dagar bara så ska ni se....

nu är det att satsa 110% på skolan..
och kommande praktik (läs lia)... vilket ska bli kul....

tack för allt stöd jag fått och för allt stöd jag kommer få i framtiden
kram till alla som läser

Kommentarer
Postat av: Åsa /trollina

Skönt att höra bra besked ang din mamma,har tänkt på dig sen förra inlägget,och vet hur dina tankar snurrat.En liten sten mindre att bära i ryggsäcken..Du är stark som orkar allt detta,då jag förstått att skolan inte är en barnlek.Men du verkar vara en fighter som klarar det mesta och tur är väl det..

Kramar om och hoppas du får en bra helg ,med fint väder och att solen skiner på dig och din kärlek =)

Unna dig en semla,det är du verkligen värd ;)

Kram kram

2009-02-19 @ 22:32:09
Postat av: Anna

Gud så skönt gumman!! att ni fick ganska positiva besked. Jag har tänkt på dig idag!! och blev så glad nu när jag läste din blogg :-)

Ha nu en lugn helg!

Min Niklas kommer hem imorgon!! :-P

På lördag ska vi ha kalas!

Puss å kram från Finspång!

2009-02-19 @ 22:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0