söndagsmys...

fredagen o lördagen denna veckan spenderades i sthlm...
torsdagskvällen klev på natttåget söderut o sov bra på vår väg mot huvudstaden
fredagen var vi på julmarknad i gamla stan, runt på de kända shoppingstråken
innan vi gjorde tidig kväll på hotellet, vi kröp ner under täcket och kollade på idol!
lördagen blev det långlunch med sambons bror och hans sambo.. 
detta på en italiensk restaurang i gamla stan och sen vandrade vi vidare till de ställen
vi inte hunnit med under fredagen...
vi kände verkligen att vi gott kunde stannat kvar lite längre i storstaden, men samtidigt
måste jag erkänna att min kropp var ganska nöjd, som höggravid ska man nog ligga i soffan
inte ränna gate upp och gate ner...
vi åkte så norrut inatt, mot söndag och ja, min säng var inte dum att krypa ner i, imorse..

innan vi for i torsdags var vi på studiebesök på förlossningen..
vilket var mkt spännande.. att sitta där i en förlossningssal och se alla prylar..
även om jag sett både vårdrum och all tänkbar utrustning innan så är det som en helt annan sak,
sjukt stor skillnad på att vara personal och blivande patient...
ett par saker reagerade jag på...
* salen såg omodern ut, gamsäng, lite trångt.. inte så sterilt som jag önskat
* personalen såg ung ut.. kände att jag vill ha en gammal, erfaren barnmorska när det är dags men vem får önska?
* det berättades att när det väl är dags att flytta upp på bb (efter förlossningen) får inte pappan vara med på nätterna, ngt som jag reagerade väldigt på.. varför är all vård 2010 (nästan) så mammafixerad.. det är väl inte jag som får barn, det är väl vi.. pappan går väl med igenom ngt stort.. men han verkar bara vara ivägen...

vi hörde en mamma som vrålade medans vi satt där och ja, det var ett litet uppvaknande att sitta där
"snart är det vår tur.. min tur.."

annars.. har jag mkt sammandragningar.. (livmodern drar ihop sig, helt ofarligt men obehagligt)
praktiken känns bra och jag trivs oerhört bra.. även om jag inte känner att det är på en turistbyrå
jag vill jobba sen kanske... men det utgår väldigt mkt projektjobb genom turistbyrån..
allt från rådslag om stadens evenemang till broschyrtryckning o marknadsföring...
och jag lär mig jättemkt både om turister, turismen och jobbet bakom alltihopp.. så som sagt jag är mer än nöjd....

har varit kass på detta med bilder.. jag vet.. men det kommer..
blev inte många kort tagna i sthlm.. vad ska man ta på..??

visst skrev jag att skötbordet är på plats..?
blev mkt bra..
spjällsängen är här men inte monterad ännu..

funderar en del på hur man ska bädda vagnen..
men tror det löser sig..

ikväll blir det lite julmatsvariant till middag..
lite prinskorvar, köttbullar, rödbetssallad och sylta..
en tjuvstart.. så här på andra advent..

nehe...
kram på er för denna gång..




Kommentarer
Postat av: Emma

Hej gumman! Ville bara säga att jag ÄNTLIGEN fått internet och har uppdaterat mig i din blogg :) Vill så gärna kunna följa med såhär nu mot slutet, eftersom det dröjer en stund innan vi ses igen.. Tänker på dig, er, och hoppas att allt fortsättningsvis flyter på rätt bra och att du slipper ha så ont! KRAM!

2009-12-07 @ 01:33:53
URL: http://litentigerlilja.blogg.se/
Postat av: Linda

Får inte pappan sova kvar???

Här i Linkan får den andre föräldern sova kvar, men det kostar 80kr/natt...

Håller med om att det är riktigt dåligt att dom "kör hem" pappan. USCH!



Skönt iaf att ni hade det bra i Stockholm=)



Kramelikram

2009-12-07 @ 08:01:51
URL: http://sambomedkatt.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej :)



Vad kul att du fatt göra en weekendresa :) vilken fin telefon du "köpt" jag maste oxa förlänge mitt abonnemang när jag kommer hem, är sugen pa en ny telefon.

Hoppas att allt är bra i norr och att ni har lite snö. Bengan har varit här nu i tva dagar, vi visade han rutn ön och han var mycket imponerad av vulkanerna :)



Ta hand om dig!!

Kramar

2009-12-15 @ 16:11:13
URL: http://elinjohanne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0