gott slut o gott nytt år...

ett år är så på väg att ta slut..
känslostormarnas år...
sorgens år..... men ändå glädjens år..

hur blandar man sorgen efter mamma & mormor
med lyckan över att äääntligen bli gravid.......?

på ngt sätt har det gått.. troligen för jag inte haft ngt val...
kanske för att det funnits en drös av fantastiska människor
omkring mig som stöttat.. lyssnat.. funnits där.. hållt om..
distraherat.. gett mig en klapp på axeln.. och tröstat mig..

och såklart det lyckliga beskedet graviditeten fått mig
att klara av allt eländes elände..

nu finns det fler riktigt bra dagar.. och de blir bara fler..
och såklart faller jag ner i sorg vissa dagar/stunder..
men jag tar mig ur det.. upp igen...

bebis är klar i magen och kan komma när som helst

vi var på ännu ett tillväxt ultraljud i måndags 28e
och bebis beräknades då väga 4,5 kilo..
så har inte förlossningen kommit igång innan nästa tisdag 5e
så ska vi då på igångsättningssamtal..
och förlossningen sätts då troligen igång 6e januari
(kan det ju ta upp till 2 dygn innan bebis kommer ut
efter att igångsättningen startats)

läkaren kontrollerade livmodertappen och gav mig en sk. hinnsvepning
(begriper knappt själv så jag rekomenderar google för den som vill veta vad det är)
iallafall gav det att jag på måndagskvällen fick molvärk i ryggen (som mensvärk)
o det har sedan suttit i sen dess.. lite till och från.. jag har en del sammandragningar
och ett påtagligt tryck neråt...
och ikväll vid halv nio hade jag en riktigt kraftig värk.. som jag fick andas mig igenom

nyårsafton firas enligt följande..
sovmorgon.. lugna gatan här hemma och sen stan för en fika på eftermiddagen..
ikväll har vi ätit köttbit, potatisgratäng och bea.. och stekta äpplen med grädde...

gott nytt år alla
och hoppas er nyårsafton är/var underbar...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0