god.. fortsättning...

kunde ju önskat mina kära läsare god jul kan man ju tycka
men ja vad ska jag säga.. det har inte blivit av.. eller iallafall inte här
men jag tror jag sett er alla på andra ställen på nätet och önskat där

men god fortsättning är inte så dumt heller..

vi har haft en bra dag.. vi chillade på förmiddagen.. brunch i lugn o ro
sen till kanske halv två knallade vi ner till svärmor som bor två kvarter bort
där var även sambos lillebror..

bild på julmys

där var svärmor sen med julstöket i vanlig väntad ordning
men innan kalle var skinkan griljerad och granen ihopsatt och klädd
vi hjälptes alla åt o umgicks samtidigt som vi tillsamman gjorde jul..
sen kalle, julmat, hälsa på grannarna (tradition i deras förening) och
sen var det då äntligen dags för Östergötlands stolthet all time high
Tage Danielsson att sprida underbar julstämning i tvrutan i form av
den tänkvärde Karl Bert Jonssons jul..

 bild på karl bertil

vi hann visst med lite utdelning av klappar innan...
fick fina klappar.. Lennart Nilssons bok "ett barn blir till"
vantar, ett gott the, täcke och en slant....

Se hela bilden





bild från boken

de klappar jag gav blev uppskattade...

kl 20 pulsade vi nöjda och trötta hem till soffan igen
och ska fortsätta julfirandet här i lugn och ro.. ler

  bild på snön

kram på er som läser
hoppas ni haft det minst lika bra som jag...




Kommentarer
Postat av: Anna

Tack detsamma gumman min! det låter som ni haft en skön å mysig julafton! :-)

Vi var i Lotorp med alla barnen och Veronicas familj från Uppsala, så vi har oxå haft en toppenkväll! imorgon bär det av till Norrköping där vi ska fira jul hemma hos Sylvia med resten av släkten :-) puss å kram!

2009-12-25 @ 00:42:39
Postat av: Elin

God Jul och Gott Nytt År gums :)

2009-12-26 @ 19:23:42
URL: http://elinjohanne.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej syster skönt att du haft en skön & trevlig JUL. God fortsättning. Tackar för julkortet!

Nu är det inte långt kvar tills bebis kommer =o)!!!

Många kramar stora syster

2009-12-27 @ 00:35:59
URL: http://smulansscrapsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0