samlar vuxenpoäng

sambon skulle med flyget på konsert söderöver idag... jag vaknade när han gick
(för avskedspussen) slumrade sen ngn timme och har varit vaken sen 06.30...
iofs i sängen.. med datorn och winnerbäck.. men iallafall... vaken och igång..

för dem som inte vet vill jag förtydliga med att vi gärna sover halva dagen när vi är lediga... annars...

det är sista veckan med skolan nu som jag somnat 22-23 varje kväll och vaknat tidigt...
får se om det håller i sig till veckan när sambon ska jobba sent (1430-24)

till veckan tar lektionerna fart på allvar..
det ska bli kul men kommer att bli fortsatt känslomässigt för oss..
vi ska läsa social kompitens och "tala inför grupp"... sen lägga in eng och
slutligen spanska... blir kanoners.. och jag ska satsa allt.... finns inget annat...

hållt på med att räkna på samåkningen
och det lönar sig inte att åka bil iallafall..inte ekonomiskt.. då måste man vara full bil..
men man tjänar tid och slipper passa busstabellen.. ekonomiskt +- ngn hundring
såklart att fördelarna övervägs med samåkning.. men sjukt att det är sååå dyrt...
och så liten skillnad att man lika gärna kan ta bilen..
trodde man skulle tjäna på att åka kommunalt för att spara miljön

funderar på detta med lia (lärande i arbete=praktik) rätt mkt
vad ska man hitta på.. det leder ofta till jobb.. men vad vill jag pröva/slutligen göra???
dörren öppnas mer än gärna för chans på jobb utomlands.. men jag är för vuxen...
har åttaganden här och har ingen dröm om att jobba utomlands.. det överlåter jag till kidsen

men vad ska man välja.. jag har fyra  fem saker jag vill.. och "bara" tre tillfällen..
men det kanske blir tydligar med tiden vad jag ska satsa på.. ska ju som sagt
få höra vad fjolårskalvarna har att säga om praktikplatserna de var på i våras....

hoppas att alla får en bra helg..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0