resan...

den 14 oktober
ja hemma igen och jag har kommit in i det... vana..
eller vant är det inte.. för jag var iväg från det
men det känns ju igen helt klart =)
det jag verkligen känner var att det var bra..
att bryta gamla invanda rutiner och tankar..
medan jag var borta.. man saknade det och värdesätter det mer nu
eller iallafall på ett sätt... ser det fina.. ser det som var bra..
ser det jag tog förgivet men fick vara utan & har insett att
jag inte borde ta det för givet..


på resan var det bra..
bättre än bra faktiskt.. det var.. kanoners..
vi hade oerhört bra och inspirerande föreläsare
tur med vädret.. träffade trevliga människor (överlag)
åt och drack gott.. fick chansen att se oss omkring...
& jag umgicks i goda (men nya) vänners sällskap

föreläsarna var en reseledare, en steward, en företagsledare
en informatör inom en hotellkedja, två guider & en barägare..
de var alla inspirerande och otroligt positiva & peppande..
hela tiden hörde vi bara om hur bra val vi gjort & de var övertygande


vädret...
var perfekt för att få en sista dust sommar, sola & bada i havet.
vi gick och satt i linne & bara njöt på vår fritid..

maten..
var som medelhavsmat oftast verkar vara.. inte så spännande
men helt oki..

alkoholen..
flödade med rätt priser & "rätt inställning" till den

klasskamraterna..
ja vi umgicks rätt mkt efter (vår egen) rumsindelning
men det var inte så att man inte om man inte fick va med
andra ifall man hade velat (och jag provade)
på kvällarna (läs nätterna) umgicks vi mer efter vilka som
var i partytagen (& följdaktligen de som inte var det)


nackdelarna...
var att vi var lite väl utspridda på hotellet och
ett par dagar gick åt till att hitta rätt på dem som
man inte bodde med.. för att kunna umgås..
& att det blev ganska intensivt...

mina rumisar..
var verkligen rätt sällskap..
vi hade jättekul och respekterade varandra och ja...
nog tyckte vi om varandra alltid..


en dag såg ut..
8 vakna och inse att man nog inte var nykter/bara så trött... äta??
10-13 lektionsstart
13-1530 siesta vilket innebar mat och sola/shoppa/se sig omkring lite
1530-1830 lektion
sen då duscha, äta & parta
duscha var då tre tjejer i samma rum som skulle göra och vi surrade en del
så det blev inte middag innan 21.. sen då festa (3kvällar till 4.30)
men till hur länge man festade var så klart upp till en själv...


haft en underbar resa men jag måste erkänna
att jag saknade mamma och min Han rejält...
och internet.. som jag inte hade tid för alls och efter ngn dag
tänkte jag att det kanske skulle vara bra att vänja sig av med en aning


mamma...
och jag ska till doktorn imorgon onsdag på ultraljud..

kram på er...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0