besked...

beskedet kom så i på torsdagseftermiddagen...
de hade undersökt bilderna och läkaren ringde..
"vi har hittat en tumör på äggstockarna... & en i buken..."
samtidigt som det gjorde ont så var det ändå skönt att få besked...
så man visste och kunde börja bearbeta...

de berättade allt så gott de kunde (fel avdelning)
& jag googlade mig till att det är inte det ultimata att det spridit sig..
så det har verkligen varit en tuff helg... mkt tårar.. mkt oro och sömnlösa nätter..
många timmar hos mamma.. kramandes och stöttandes...

idag blev hon så flyttad till "rätt" avdelning
och vi fick direkt träffa en läkare..och han satte sig ner med oss och
berättade om prognos, trolig behandling etc..
han var väldigt tydlig och kändes ärlig..
men de ska undersöka henne mer & vi kommer få tydligare info sen...

han sa iallafall att man kanske troligast inte blir friskskriven
men med rätt behandling kommer kunna leva många, många år...
vilket kändes oerhört skönt..
man räds ju så när ngn säger de där  hemskast orden av alla hemska...
tumör(er).. cancer.. cellgifter... cytostatika....

nu är det bara att kämpa vidare..
& vara ännu starkare.. men vi har ngt att kämpa för iallafall...
så det känns oerhört mkt bättre...

två saker...
tack för allt stöd...
& förlåt att jag inte orkat/orkar engagera mig..
jag hör på mina vänner & svarar.. men mina tankar är hos mamma
eller så fasar jag runt i hjärnan..

Kommentarer
Postat av: Linda

Gumman då... Jag lider så mycket med dig. Vet precis hur det känns att få ett cancerbesked.

Jag hoppas att behandlingen kommer gå bra å att ni kommer finna ljusa stunder snart igen.

Hälsa mamsen så mycket från från mig!



Kramar om dig hårt å länge!!!!

2008-10-27 @ 20:37:14
URL: http://sambomedkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0