livet går vidare

mamma har ännu inte kommit hem..
hennes blodsocker har varierat lite mkt..
då de var tvugna att ta bort en tablett mot/för diabetesen
under cellbehanlingen då de två i kombination
skulle slita för mkt på njurarna....
de vill få ordning på blodsockret innan de skickar hem henne...

imorgon ska de till perukverkstaden..
hon har håret kvar men de är rädda att hon ska förlora det
de säger att andra cellgiftsbehandlingen är den
då man förväntas tappa sitt hår... men hon tar det inte så hårt
och nog har hon rätt om man var tvungen att välja
skulle håret vara lätt att avvara...
och det sägs att håret kommer tillbaka när behandlingarna är över

en väninna berättade idag hur jobbigt hon har det..
jag har inte tillåtits få veta det medan mamma varit sjuk
hon är bättre på att undanhålla det än jag...
jag önskar jag kunde göra ngt för henne..
men att finnas där är det enda jag kan och det vet hon att jag gör...

skönt att få ge lite tillbaka lite av allt stöd som hon gett mig
men jag vill ändå göra mer...

lärarna i skolan har just kommit på att terminen börjar närma sig sitt slut..
så de har kastat på oss en himla massa uppgifter.. en inlämningsuppgift
två muntliga redovisningar (en på engelska)  och ett spanska prov..
på en och samma vecka.... verkar det ens rimligt????

annars är det rätt bra i skolan... vissa saker som inte var bra
har förändrats vissa små irritationsmoment är kvar men
vad ska man göra.. allt kan inte vara perfekt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0