återblick på året 2008

som var det år då jag...
..fyllde trettio (en solig dag i mars med ett underbart stockholmsbesök)
..återfann en gammal väninna (min förste sambo)
..hade allvarlig kris med min äldsta väninna (& vi klarade ut det)
..inte blev gravid (trots många, ack så många försök)
..höll på att förlora min mamma i cancer (& risken finns väl än)
..kom som första bil till en trafikolycka
..började skola "om" mig (& fick 26 nya vänner på kuppen)
..gick facklig utbildning
..besökte Gävle för första gången (ngt jag drömt om länge)
..fick en positiv diagnos på mina mångåriga höftproblem
..var på cykelsemester & vuxentältade (med sambon)
..inte var i min hemstad (inte en endaste dag)
..var på min första rockfestival
..började blogga på allvar (& lärde mig facebook)

det har varit ett år då jag kastats mellan lycka och sorg..
många tårar har fallit längs mina kinder.. men jag har även skrattat mkt..
skolan är underbart kul, men tuff.. mamma är oki men man är orolig iallafall..
gamla trygga vännerna är långt borta men känns ändå nära...
sambon & jag har kommit varandra ännu närmre av "alla" kriser.. 
vilket känns otroligt skönt.. jag har behövt honom så mkt & han har funnits här

hopp för 2009
ja jag hoppas såklart mammas operation går bra och hon blir kvitt cancern
& att sambon fortsätter älska mig.. och att skolan går bra..
att det blir en skapligt tidig vår här i norr och fin sommar för oss alla..
att jag kommer mig ner till norrköping och får träffa mina vänner där..
att vi får vara friska och att jag lyckas kämpa mig ner ngra kilon.. 
att mina nära och kära får vara friska och att fertilitetsguden är på bra humör
(mot alla dem som vill ha smått men inte lyckats)
att ngn av mina vänner kan komma sig hit & se vad som är så underbart med norrland

finns många saker att önska sig.. men detta är vad jag kommer på nu...
finns säkert saker jag glömt som gjorde 2008 till ett så speciellt år....








 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0