kommunikation....

en väninna hade funderingar i sin blogg för en tid sen om den personliga integriteten...

nu funderar jag på detta med kommunikation...

jag är en "vändare" som mitt ex kallade det för.. inte så att jag vänder allt till min fördel.. utan försöker förklara med exempel.. det kan bli rörigt jag förstår det... men jag tycker att det är ett bra sätt...

ex du gillar ju "magnus uggla" skulle du inte bli ledsen om ngn sa han sjunger falskt.. låt då mig tycka att håkan hellström är bra om jag vill det.... och håll din åsikt för dig själv då ifall vi diskuterar det blir vi bara oense och vad leder det till????

ngn som fattar hur jag menar????

ofta får jag svaret vad har magnus uggla med det att göra... han är ju skitbra & sjunger ju rent som få... de går ju inte jämföra alls...
är det män?? eller är det jag?

sambon och jag blir ofta oense om musik just då jag lyssnar på texten (jag står för skrivandet) och han på musiken (han är musikern)

nu handlade inte gårdagen om musik utan var ett annat kommunikationsproblem lite i samma stil.. jag förstår inte att kommunikation ska vara så svårt.. varför kan man bara inte respektera att man inte behöver prata OM saker.. när ngn annan bett en låta bli.. jag förstår det inte... vill h*n inte höra så pratar jag väl inte om det.. märker jag att vi inte har samma åsikt utan varsin stark övertygelse då släpper jag det.. varför skulle jag försöka ändra ngn..
jag vill bara att h*n förstår... jag blir tokig...


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag lyssnar oxå alltid på texten. Om den säger mig något så blir låten automatiskt bra. Köpte Melissa Horn senast (skivan asså, inte tjejen...). Jag kan varmt rekommendera den. Särskilt "som jag hade dig förut" som hon sjunger ihop med Winnerbäck.

2008-08-26 @ 19:46:01
URL: http://sambomedkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0