ännu en vecka har passerat

ja.. jag kommer inte igång och bloggar via mobilen fast jag nu vet hur jag gör
så det verkar finnas tid för en uppdatering per vecka.. kanske är det bra?
jag vet inte vilka ni är som läser iallafall för ni kommenterar ju inte ens längre...
;) jo jag fiskar efter kommentarer för det gör att jag vet vilka ni är..
jag ska bättra mig att kommentera DIN blogg om du kommenterar min... :)

Oskar var ju bättre, men det vände och kom tillbaks, i onsdags sa magkänslan
åt mig att gå till bvc och väga/mäta honom (behöver ej ha tid) och det var bra
för av att han varit lösare än vanligt i magen har han tydligen haft svårt att ta upp
näring och stackarn hade växt två centimeter men inte gått upp mer än 70gram
på två veckor.. 150gram/vecka är väl att rekomendera..
inte konstigt att han inte gått upp mer då han varit sjuk.. men känns ändå bra att
ha lite koll.. då vet vi till nästa vägningstillfälle att vi kan räkna bort den tid
som han inte gått upp ngt på.. ska dit till veckan nu o se om ngt hänt på vågen!

för han är då igen bättre, då jag knackade på hos sköterskan på bvc och visade upp
han efter vägningen som jag gjorde i onsdags och efter att vi pratat en kort stund så
skrev hon ut penicillin.. så nu så.. ska det väl bli bra får vi hoppas och tro...

han fick (som om det inte var nog) ngt utslag på bröstet och ryggen igår kväll
men det är det tydligen mkt vanligt att barn har i synnerhet i samband med andra
sjukdomar, och då de inte verkar besvära honom (utan bara mamma & pappa) så
är det inget att göra.. de var redan i dag mkt bättre.. efter lite oljebad!

vi har firat sambon i veckan med paket och tårta.. han blev nöjd och glad..
bland annat hade jag beställt en body till Oskar... 
bt068_XIT6811I_w
inte rosa då, utan ljusblå och tro mig att sambon blev glad.. när jag sa att Oskar valt denna present =)

resan till Sthlm och Norrköping närmar sig med stormsteg och ja, jag tror det kommer
funka fin fint, men jag var ju resfebrig big time innan vi fick Oskar och nu ska allt
anpassas efter honom och för första gången ska jag packa åt han.. det han behöver!
men det är väl bara mat, ren blöja och kärlek en bebis behöver har jag hört.. så
det kan ju inte gå fel.. och OM jag kunde slappna av ngn gång i att allt går ju att köpa!

blir en dag i Sthlm först.. det känns lite nervöst då jag måste amma in public
men det finns ju fik och affärer som har amningsrum så det ska funka och det finns
ju filtar att skyla sig med.. och Oskar är stresstålig.. han vill ha mat - thats it!

sen är det lite stressande att ha tider att passa.. tågen far från oss om vi inte är där



så är det bara och det är inte lättast att planera med en bebis..
men det handlar väl bara om att se till att vara ute i god tid och planera.. och ja,
ni ska tro att listorna är klara.. sen en tid tillbaka *ler och minns gamla tidens listor*

sen blir det att vara i Norrköping tre dagar.. lite för lite då man vill hinna med mkt
men sambon måste hem och jobba sedan.. och borta bra men hemma bäst kan jag tro
vi har planerat efter att bara ha tre dagar och jag tror det kommer funka..

och! de som inte får träffa oss nu.. kommer ha tid att boka in sig i sommar
då vi dealat till oss att låna uthyrningslägenheten i Norrköping fyra VECKOR i sommar
så ja, vi kommer vara nere en stund.. tills ni är less och sen en stund till :)
tack E för att du hjälpt till med det.. eller ja det är din mamma men utan dig hade det inte gått

valborg var lugnt och fint och så även första maj..
första maj ja.. herre gud.. i söder har ni väla vår.. men här får man inte ha långt till mössan
utan den går åt än ett tag till.. för att inte tala om vantarna nu när man kör vagn.. huuuu
klart vi har barmark och riktigt fina dagar kommer säkert temperaturen upp lite.. men..
igår på valborg så snöade det på morgonen... och där solen inte kommit åt finns det en
hög snö kvar än.. vi tog en promenad ikväll och då skaffade jag bildbevis...



ska försöka hinna med att blogga lite oftare kan ju med mobilen nu men då blir det utan bilder..
jag har inte ens testat.. eller..? nej jag tror inte det...

här kommer iallafall en bild på Oskar från firandet av sambon på hans födelsedag..



han somnade på parkeringen utanför och sov sen gott hela tiden...
så kan det gå när man är liten och trött.. han har fina sovrutiner nu.. 
som han hittat tillbaka till efter att ha varit sjuk.. skönt skönt... 

kram på er.. snart blir det banne mig en kram IRL eller vad säger ni..?
saknar er i värsta bästa klassen och er ska jag banne mig med kramas med snart
vi får försöka få till så vi ses där i slutet av maj i samband med era dagar i Övik!!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag ser fram emot att få träffa hela familjen på en "speed-dejt" i Norpan om drygt en vecka. Jag räknar dagarna...



Kram!

2010-05-03 @ 20:51:03
URL: http://sambomedkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0