mer svåra tankar.....

mamma verkade pigga på sig under helgen..
vi var ute på korta promenader och värken lättade..

men idag var hon tröttare än ngnsin..
hon var helt slut.. orkade inte äta och dricka ens...
hon satt uppe en halvtimme kanske medans jag var där...
men vi fick ge upp.. hon orkade inte...

sköterskorna såg medlidsamt på mig och
sa att de inte hade ngra svar på varför hon är så trött
"man vet inte, hon är ju svårt sjuk..."

läkaren sa till mig (när jag klev in på avdelningen)
att troligen får hon komma till axlagården i denna veckan...
vilket vore kanon...

där får hon lugn o ro och slipper sjukhuskänslan
& får en uteplats där vi (om hon nu bara piggar på sig)
kan sitta och njuta av ljumma sommarkvällar..
(om nu bara vädret reder upp sig)

ohhhh jag vill inget hellre än få mer tid med mamma
ikväll är det verkligen svårt att vara stark...

har fortfarande möjlighet att vara med mamma
med närståendepenningen.. vilket känns bra...
orkar verkligen inte jobba när det är så här....

tack alla underbara vänner.. för stöd...
vet att ni finns där... om än långt bort...
jag känner verkligen ert stöd..


Kommentarer
Postat av: Linda

Det är svårt att veta vad man ska säga, orden räcker ju liksom inte till...

Men jag tänker iaf ofta på dig å jag finns här när du orkar!



Krammar om länge, länge!!!

2009-07-28 @ 11:10:27
URL: http://sambomedkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0