mamma är verkligen sjuk...

ja.. vi har ingen diagnos ännu.. men prognosen ser inge bra ut alls...
läkarna har ett par teorier om varför hon samlat på sig sk. fri vätska i buken
men utreder än så jag vill inte ens "prata" i det...
de tror (med van blick) att hon innan första dagarnas tappning hade ca.20 liter
vätska i buken.. nu är ca. 6 liter borta och visst det märks men inte speciellt mkt..
det har iallafall underlättat för henne att andas vilket känns skönt...

två saker i detta är jobbigt för mig...
ett; hon är sjuk och prognoserna för de olika möjliga diagnoserna ser inte bra ut...
jag riskerar att förlora henne (troligen inte nu) men i förtid..
och två; jag har inte velat se (inse) hur sjuk hon faktiskt varit.. utan försökt släta över det
och (om inte sagt så iallafall) tänkt "meh... ryck upp dig"

allt annat känns ointressant och meningslöst just nu 
jag jobbar på att hitta motivation till att vara de 12 mil ifrån henne
i skolan kommande vecka..

tur jag har min trygga sambo och gamla vänner...
de är mina stöttepelare nu när livet är jäkligt... tack för att ni finns...

förlåt om jag är dålig på att höra av mig..
men jag har inte mer krafter att uppbringa än dem
som gör mig stark för att stötta mamma... just nu...


Kommentarer
Postat av: Linda

Usch vad jobbigt för dig, gumman.

Jag håller tummarna för att du får behålla mamsen läääänge.

Kramar om dig lite på håll!!!!

2008-10-18 @ 20:46:04
URL: http://sambomedkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0