lia.. lärande i arbete... o bebis

ja nu har jag mer och mer kommit in
i arbetet på umeå turistbyrå.. 
som visat sig vara mkt mkt mer
än bara en turistinformation...

det jag pysslar med är väldigt varierande..
utvecklande och kontaktknytande.. kanoners!

annars tuffar det på...
jag är mkt trött men det hör väl med 
mitt ljuva tillstånd till..
jag jobbar.. ligger i soffan.. sover..
blir en del tvtittande då jag inte orkar hitta på ngt
usch var inte sån soffpotatis jag ville bli..
och sen då.. när barnet kommit ut..
hur ska man då kunna leva ett aktivt liv..

det måste ju gå på ngt sätt.. 
får fundera ut det.. men inte i natt

mamma cirkulerar mkt i mina tankar..
men mest kvällar och nätter.. drömmer en del..
rätt jobbigt... men... ja...

allt gick bra..
men i tisdags kväll när vi la oss..
kom jag på att jag nog inte känt ngn spark på länge..
ju mer jag tänkte på det hade jag nog inte känt ngt
på hela kvällen.. jag vart orolig då jag alltid känt ngt..

jag la mig på magen vilket bebis inte brukar gilla
h*n sparkar alltid i det läget.. men inget hände..
per ringde sjukvårdsrådgivningen och de kopplade
honom vidare till förlossningen..
och jag låg på magen och grät utan att känna ngt

de sa att vi kunde komma upp om vi ville
så vi ringde taxi och for...

på förlossningen fick jag berätta allt..
de försökte lyssna efter hjärtljud med en tratt
(utan resultat)
och sen kom en doktor med ultraljudsapparaten
och ett litet slående hjärta syntes straxt på skärmen

har nog aldrig slappnat av så..
jag var sekunder från att börja gråta när rädslan släppte

de sa att bebisar kan bli lugna när utrymmet för dem krymper...

sen dess har jag känt rörelser o sparkar
och det är inte som innan tisdagen..
men inget att oroa sig över...

kommande tis (10.e) ska jag till bm och lyssna hjärtljud
och sen tis där på (17.e) ska vi på UL så vi får ha stenkoll..
det känns bra...

hoppas jag inte oroar er nu..
allt är oki!

kram till er som läser

Kommentarer
Postat av: Anna

åhh gumman...nu blev jag faktiskt riktigt orolig!! men det slutade ju väl iallafall...usch, så rädd man skulle vara, jag kan bara tänka mig...ta hand om dig och lilla bäsen nu!! stor KRAAAM

2009-11-06 @ 05:52:59
Postat av: Teern

å gumman då, va jobbigt att bli så rädd. Skönt att ni fick åka in och kolla de hela å så, klart man blir orolig men måste va skönt nu när vet att bebes aktivitet kan minska lite. Kanske tom kan va skönt så du får sova lite oxå :) Låter som du har de på LIAn de glädjer mig, kämpa på nu! Stor kram

2009-11-06 @ 20:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0