vilken helg

det har varit varmt och skönt..
solen har lyst från en klarblå himmel
men på lördagen blåste det ganska bra
men igår söndag var det stiljte..

i lördags tog vi en runda med cyklarna
fantastiskt cykelväder.. cyklade säkert en mil
mina bromsar har varit lite torra
så det har låtit som en gammvolvo när jag bromsat
så sambon fixade på fm med handbromsen så de funka fint

sen när vi kommit halvvägs från lassa och maxi
en mil hemifrån säkert hade de dragit om cykelvägen
det var nu i botniabanans spår tillfälligt grusväg
och ett vasst grus blev för mkt för mitt slitna bakdäck

puff så var det punktering.. var bara att vända
och gå hem, via okq8 och köpa ny slang och däck

i söndags bytte så sambon mitt däck och slang..
vips så funkade allt igen och cykeln rullade fint

medans han höll på med det passade jag på att vara
i trädgården och rensa löv.. kratta och skottkärra
var det som gällde och fint blev det.....

men så igår.. cyklade jag till min chef på lassa.. sen till lian
sen träffade jag en klasskamrat, hon jag åker med...
och vi hade en trevlig 2h fika och pratade om allt som varit
och är på gång.. mkt kul... måste göras om... i grupp...

sen cyklade jag förbi mamma en snabbis på lassa
och skulle sen ner på stan igen (max 1km) och då
sa det puff och bakdäcket var tomt...

bara och lämna cykeln på stan.. åka buss hem
och stackars sambo ska få laga igen...

kram på er som läser

Kommentarer
Postat av: Anna

Nämen!! jäkla cykel å krångla då...hoppas ni mår fint annars? KRAM

2009-05-19 @ 15:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0