blöt dag..

måndagen var en blöt dag.. minst sagt..
det regnade.. och regnade.. och regnade lite till..
jag var på simhallen iallafall och det var nice..
men rätt blött där med...

hade det inte varit så kallt av regnet
hade det varit bättre att behållt baddräkten på
när jag cyklade vidare ner på stan...

på hemvägen kom en riktig störtskur..
ögonen fylldes med regn så man inte kunde se..

idag är det grått och det duggade svagt när jag
for till jobbet.. och när jag nu ser ut genom fönstret
så ser det ut som uppehåll men jag vet inte...

de har börjat om diskussionen om boende för mamma
iallafall för en tid.. de har ett ställe (vi pratat om tidigare)
där de har en del cancerpatienter och det vore ju bra
inte bara gamla.. och sen få mkt hjälp.. slippa slita hemma

hon är inte sugen alls.. men jag tror inte det finns val
som det är nu.. hon klarar sig inte hemma.. det går inte..

försöker att gråta ut och sen vara stark och det funkar
igår och idag är jag mkt starkare och jag kämpar på..
ska till henne på avdelningen idag och se om jag kan
få prata med personalen.. om vad som är sagt.. de är bra

jobbet är bra.. har ingen placering idag.. vilket är bra
kommer vara på njurmedicin på fm... mamma efter lunch
och kl 14 har vi sommarfika på bemanningen...

har en kollega som skilde sig under hösten..
han är i stort behöv att snacka märker man..
och han tar verkligen varje chans han får.. till 5min
tycker det är tragiskt.. men bra han öppnar sig...

kram på er som läser..

Kommentarer
Postat av: Linda

hoppas det löser sig med boende för din mor, att hon trots allt ändå kommer trivas å få lite lugn å ro.



Kramar om, hårt!

2009-06-16 @ 12:24:15
URL: http://sambomedkatt.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej gumman! vad blev bestämt om din mor? jag förstår att det känns jobbigt...det är helt ok att gråta ut, för att inte säga nödvändigt! du vet att du kan ringa eller sms:a när du vill!! Puss & KRAM

2009-06-16 @ 20:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0