tack för stöd.. och rygguppdatering

alla ringer och är så gulliga... och smsar och frågar och är för snälla..
jag vill tack så mkt för allt stöd... det är så jobbigt att ha ont så ett hej kan förändra det...

jag hoppas att jag kan vara till samma stöd en dag..

ryggen.. ja... idag var så dagen..
igår hade jag så ont så jag övervägde att sitta hela kvällen på akuten..
värken bröt i genom värktabletterna och jag kunde inte påverka värken alls...
jag pratade med vårdcentralen och fick löfte att ta tabletterna vidare och
träffa en läkare för fler..  idag...

schemat för idag så
10.00 sjukgymnast.. han var supertrevlig.. helt underbart snäll.. förstående och allt...
han sa att det var så uppenbart att jag har för stela muskler som aldrig stretchats... vilket leder till överrörlighet i lederna.. och när inte musklerna samarbetar.. blir det översträckta.. låsningar och hel...
det måste jag göra och värma upp dem innan med vardagsmotion och träna bålstabiliteten för att bli av med detta, men jag kommer att bli av med det.. har inget med de tretttio kilo jag bär på utöver.. han svor på det.. skulle varit samma om jag hade varit smal.. han ville inte tänja/knäcka när jag har sååå ont..

13.00 läkare... fick en st läkare som inte ville missa ngt.. hon hade läst på det som stod men ville iallafall höra hela min story.. frågade en himla massa och ville ha en massa prover.. kollade min kissförmåga som hon lockade ur mig att den kanske inte är perfekt.. skickade en rtgremiss och skrev ut de tabletter jag "ville ha".. var tydlig och noga..
var kanske inte nöjd med min vikt men sa att eftersom jag vet vad jag ska äta och göra så kan ju träningen lösa det..

14.00 frissan tvättade, klippte, fönade håret och sen var det dags för ögonbrynen att få lite färg... kul att ha ögonbryn..
kändes så skönt att få unna sig och att bli ompysslad...

for sen ner på stan.. men så bra i ryggen var jag inte.. men jag hämtade mina meds och sprang lite med min underbara underbara mamma.. vi har så trevligt tillsammans.. så glad att hon gjorde detta för mig.. för oss.. 
for sen hem och fikade och pysslade lite.. 

nu ska jag ta min värkmedicin 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0